Behavioural, social and cultural change for the Green Deal

İklim eyleminden sıfır kirliliğe kadar Avrupa Yeşil  Mutabakatının tüm alanları, toplumsal uygulamalarda ve bireylerin, toplulukların ve kamu ve özel kuruluşların davranışlarında önemli değişiklikler gerektirmektedir. Hareketlilik davranışı, trafikle ilgili emisyonların ve enerji/kaynak tüketiminin en aza indirilmesi, biyoçeşitliliğin korunması veya eski haline getirilmesi gibi değişiklikler, kolektif ve katılımcı süreçler veya çevresel vatandaşlık duygusu ve iklim adaleti yoluyla elde edilen değişiklikleri içermektedir. Çeşitli davranış ve zihniyet odakları kişisel sağlık ve esenlik, gezegen, insana yakışır iş, adalet ve dayanışma gibi konularda birbiriyle bağlantılı şekillerde rol oynamaktadır. Bireysel, kolektif sosyo-ekonomik ve çevresel faydaları birleştirmenin yolları mümkün olduğu kadar araştırılmalıdır. 

Dezavantajlı ve savunmasız sosyal gruplar ve geçişten en çok etkilenen gruplar ve topluluklar özel ilgiye ihtiyaç duymaktadır. Hem kendi sağlığına hem de çevreye zararlı uygulamalarla çevre dostu, döngüsel alışkanlıkları birleştirebilirler (beslenme seçimlerinden, hareketlilikten ve seyahat davranışından uygunsuz kullanıma, yeniden kullanıma ve elden çıkarmaya kadar), ancak hiçbir uygulanabilir alternatif uygulamaya erişememektedirler. Benzer şekilde, iklim değişikliğinin aciliyetine ve diğer çevre sorunlarına, ihtiyaç duyulan en uygun önlemlere ve dolayısıyla ilgili davranış değişikliğinin aciliyetine ilişkin algı farklılıkları (AB'nin farklı bölgelerinde, farklı sosyal gruplar arasında, cinsiyetler ve çeşitli yaş grupları arasında) üzerine odaklanılması gerekmektedir. Önemli ek maliyetler, uyarlamalar ve hatta Yeşil  Mutabakat gereklilikleri nedeniyle faaliyetlerini aşamalı olarak durduran ekonomik aktörler gibi diğer aktör kategorileri zorlu ikilemlerle yüzleşmek zorunda kalmıştır. Bu gibi durumlarda, bireysel değişim Yeşil  Mutabakatın toplu faydaları ve maliyet paylaşım düzenlemeleri bağlamında ele alınmalı ve etkilenen grupları desteklemek için daha geniş yapısal önlemlerle ilişkilendirilmelidir. Bu sorunların ele alınması, disiplinler arası uzmanlık ve güçlü etik ve metodolojik standartlara dayanan, Avrupa çapında davranışsal, sosyal ve kültürel değişim üzerine araştırma ve deneysel çalışma yapmayı gerektirmektedir.  Ayrıca, sürekli izleme ve öğrenmeyi sağlamak, güçlü etki değerlendirme yöntemlerini öngörmek ve olası ödünleşmeleri, istenmeyen sonuçları veya geri tepme etkilerini hesaba katmak için bu eylemlere karşılaştırmalı araştırma ve geri bildirimler eşlik etmelidir.

Aksiyonlar, kamu ve özel kuruluşlar dahil olmak üzere bireysel ve kolektif düzeylerde davranış değişikliğini ve Avrupa Yeşil  Mutabakatı ile ilgili sosyal uygulamalardaki daha geniş değişiklikleri ele almalıdır.

Aksiyonlar, davranışsal, sosyal ve kültürel değişim konusunda uzmanlar, araştırmacılar, uygulayıcılar ve ilgili sivil toplum kuruluşlarından oluşan uluslararası ve disiplinlerarası ağlar kurmalıdır. Etkinleştiren ve engelleyen faktörler de dahil olmak üzere sosyal uygulamaları ve davranışsal değişim süreçlerini ortaklaşa analiz etmeli, iyi uygulamaları, araçları ve kaynakları paylaşmalı ve Avrupa Yeşil  Mutabakatını sunmak için öncelikli konularda ilgili deneyimleri uygulamalıdırlar. Özellikle AB tarafından finanse edilen projelerden kaynaklanan mevcut deneyimler üzerine inşa edilmelidir.

Aksiyonlar, her biri en az dört Üye Devlette ve/veya aday ülkede uygulanan birkaç deneysel çalışmayı içermelidir. Vaka çalışmaları için özel konular, Avrupa Yeşil  Mutabakatı'nın uygulanmasında yer alan Avrupa Komisyonu hizmetleriyle birlikte kararlaştırılmalıdır.

Ufuk Avrupa Misyonları dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere, bu tür bir değişimin önemli olduğu önemli AB eylemlerini, ilgili misyon kurullarıyla ve diğer Ar-Ge girişimleriyle yakın işbirliği içinde desteklemelidirler.

Aksiyonlar, kapsamlı etki değerlendirmesi dahil olmak üzere ve ilgili kişi veya grupları dahil ederek uluslararası en iyi uygulamanın karşılaştırmalı analizine dayanarak her bir uygulama için metodolojiler tasarlamalıdır. Özel hedeflerine bağlı olarak, ya Üye Devletler/İlişkili Ülkeler arasında ulusötesi karşılaştırılabilirlik için tutarlılık sağlayabilir ya da etkinliklerini karşılaştırmak için bir dizi farklı metodoloji seçebilirler.

Detaylı Bilgi için: 

https://ec.europa.eu/info/funding-tenders/opportunities/portal/screen/opportunities/topic-details/lc-gd-10-2-2020;freeTextSearchKeyword=

Green%20Deal;typeCodes=1;statusCodes=31094501,31094502,31094503;programCode=

H2020;programDivisionCode=null;focusAreaCode=null;crossCuttingPriorityCode=null;callCode=

Default;sortQuery=submissionStatus;orderBy=asc;onlyTenders=false;topicListKey=topicSearchTablePageState




HIZLI ERİŞİM